Japonia. Toyota și-a retras publicitatea de la TV cu privire la Jocurile Olimpice, din cauza nemulțumirii populației cu privire la desfășurarea competițiilor.

Decizia arată cât de polarizat a devenit subiectul Olimpiadei, pe măsură ce numărul cazurilor Covid din Japonia crește, iar ceremonia de deschidere se apropie. “Există multe probleme cu aceste jocuri care se dovedesc dificil de înțeles”, a declarat un purtător de cuvânt al Toyota. Un sondaj citat de presa locală arată că două treimi dintre japonezi se îndoiesc că ţara poate găzdui Olimpiada în condiţii de siguranţă.

Totodată, directorul executiv Akio Toyoda, nepotul fondatorului companiei, refuză să participe la ceremonia de deschidere, în condițiile în care aproximativ 200 de sportivi sunt afiliați cu Toyota și au contracte de publicitate cu compania.

Potrivit presei internaționale, toate aceste decizii au fost luate în Japonia pentru ca Toyota să nu fie asociată cu o eventuală înmulțire bruscă a cazurilor Covid, imediat după Olimpiadă, ceea ce ar aduce companiei mari prejudicii de imagine. Un purtător de cuvânt al Olimpiadei a declarat că fiecare sponsor ia fiecare decizie cu privire la mesajele sale, spunând că “există un sentiment public mixt față de Jocuri”.

Totuși, compania nu are în plan pentru moment o decizie similară pentru SUA sau pentru alte zone. “În SUA, campania a fost deja prezentată la nivel național și va continua să fie afișată conform planificării cu partenerii noștri mass-media în timpul Jocurilor Olimpice și Paralimpice Tokyo 2020”, a transmis filiala nord-americană a Toyota.

Înțelegerea dintre Toyota și Comitetul Olimpic Internațional a fost semnată în 2015, pe o durată de opt ani, ridicându-se la peste un miliard de dolari. De altfel, peste 50 de companii japoneze care au plătit în total trei miliarde de dolari pentru drepturile de sponsorizare sunt puse acum în situația în care trebuie să aleagă dacă iau o decizie similară cu cea luată de Toyota.

Olimpiada începe oficial pe 23 iulie și va dura până pe 8 august. Organizatorii au decis că spectatorii nu vor avea acces în tribune, iar pe perioada evenimentului, Tokyo intră în stare de urgență.

Surse alternative: Associated Press, CNN, NY Times

Comentariile sunt închise.